قدرت
سمبکالاه

قدرت



******************************************

متداولترین موضوع در تمامی ورزشهای رزمی قدرت است. اینکه قدرت را بنهایی استفاده کردم بدان علت است که قدرت در ورزش رزمی مفاهیم خاصی دارد، مثلآ قدرت بدنی مثل بلند کردن وزنه یا استقامت در مقابل حملات حریف...قدرت ضره برای نفوذ یا فقط اعملا قدرت یا هردو... و مثالهایی دیگر از این قبیل که باز در مواردی بستگی به وزن و شرایط فیزیکی بدن دارد.
توضیح و باز کردن این مطالب وقت و زمان زیادی میبرد چون هرکدام از مفاهیم فوق در حالت و شرایط خاص بطریق متفاوتی از یکدیگر بیان و اجرا میشوند. مثلآ اگر یک ضربهء دیت عادی و ساده مستقیم را در نظر بگیرید با توجه به حریف و شرایط محیطی و شرایط فیزیکی خود باید ببینید ضربه شما چیست و چه اثری باید روی حریف داشته‌باشد. آیا با ضربه میخواهید حریف بدون آسیب پرت شود، یا بدون پرت شدن ضربه مانند گلوله سربی در بدنش نفوذ کند و آسیب زیادی به او برساند یا تلفیقی از حالات گفته شده. (البته این موارد را فقط بطور خلاصه و اجمالی بیان نمودم و تا همین مقدار نیز اکتفا میکنم...در صورت ایجاد ابیهام و یا روشن شدن برخی حالات در قسمت نظرات سوال مطرح گردد)
شاید با عقل جور نباشد که چطور حالت فوق میتواند اتفاق بیافتد ولی همانطور که گفته شد این تنها گوشه‌ای از دنیای پر رمز و راز رزمی است که فقط با تجربه و بصورت عملی بدست میآید.


******************************************

در سمبکالاه بدلیل گستردگی از لحاظ تکنیکی و رعایت اصول علمی و عملی در حرکات، تمامی حالات ممکنه در شرایط مختلف رعایت شده و در غالب تکنیکها گنجانده شده. سمبکالاه‌کار در طول دوره‌های تمرین متوجه ضربات و تکنیکهایی میشود که مشابه آنرا چندبار در رده‌های پایینتر دیده و با یک تفاوت کوچک فرم ظاهری در جای دیگر دوباره آورده شده، اما اگر دقت کند متوجه میشود با یک تغییر کوچک محرک ضیبه از قسمتی به قسمت دیگر جابجا میشود یا... در کل نوع شروع، فرود، ایجاد و یا.... ضربه با تغییر کرده است.
از لحاظ تمرینات بدنی در رشد عضلانی بدن نیز تمامی حالات در نظر گرفته شده‌اند. از بزرگترین و مهمترین ماهیچه های بدن گرفته تا ماهیچه‌های ریز مچ دست، انگشتان، کمر، لگن و... که تمامی این عضلات، هماهنگ و بدون توقف در بدن رشد میکنند.
در زیر عکسهایی از بنیانگذار سمبکالاه استاد س.ا.میریوسفی گنجانده شده.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 30 دی 1391برچسب:سمبکالاه ساوه,ساعت 15:25 توسط بچه های ساوه| |


هندزفری بلوتوث - آژانس مسافرتی - گویا آی تی - تک تمپ - گرافیک - وبلاگ